Новости проекта
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 0 человек

Урок па прадмеце “Чалавек і свет” у 1 класе: Восеньскія плады і насенне, гародніна і садавіна – крыніца вітамінаў. Правілы ўжывання гародніны і садавіны

Дата: 24 июля 2020 в 15:56, Обновлено 24 июля 2020 в 15:57

Падрыхтавала: настаўнік пачатковых класаў Козіч Алена Генадзьеўна 

Мэта: дапамагчы дзецям усвядоміць значэнне свежай гародніны і садавіны ў

 харчаванні чалавека; фарміраваць уяўленне пра асноўныя вітаміны, іх  ролю ва ўмацаванні здароўя чалавека; знаёміць з правіламі  рацыянальнага харчавання; садзейнічаць выхаванню акуратнасці і дысцыплінаванасці, фарміраванню ўмення аргументаваць выказанае  меркаванне.

Абсталяванне: сюжэтныя малюнкі “Лета”, “Восень”; карткі для гульні “Выберы адзенне для прагулкі”; прадметныя карцінкі агародніны і садавіны, кошыкаў; агародніна і садавіна для гульні “Цудоўны мяшочак” і “Збяры бульбу”.

Ход урока

Ι. Арганізацыйны момант. Паведамленне тэмы ўрока

  •  Каб даведацца аб чым пойдзе размова на ўроку, адгадайце загадку:

 Ярка, хораша прыбрала ўсюды дрэвы і кусты

 і зямлю памалявала ў колер жоўта-залаты. (Восень)

 - Пагаворым пра восень, даведаемся, што карыснага для ўмацавання нашага здароўя мы атрымліваем у гэту пару года.

ΙΙ. Актуалізацыя ведаў

  1. Параўнанне двух сюжэтных малюнкаў “Лета” – “Восень”.
  • Што змянілася з надыходам восені?
  • Назавіце асеннія месяцы, пачынаючы з тога, калі вы пайшлі ў школу.
  • Які цяпер месяц?

2.Работа ў парах “Выберы адзенне для прагулкі”

 - Каб захаваць сваё здароўе, мы павінны правільна апранацца. Выберыце адзенне і абутак для прагулкі ў халодны дзень і размалюйце яго.

3. Узаемаправерка ў парах.

 - Ці карысна гуляць увосень? Чаму? (Паветра чыстае, без пылу і мікробаў, колер лісцеў бадзёрыць, узнімае настрой)

ΙΙΙ. Новая тэма

 - Як называюць восень? Якая гэта пара года? (Залатая, багатая).

 -Чаму? (Адказы дзяцей)

 - Я вам сёння на урок прынесла падарункі восені. А якія, здагадайцеся самі.

Гульня “Цудоўны мяшочак” ( У мяшочку ляжаць: капуста, бульба, часнок, цыбуля, яблык, агурок, перац, бурак, морква)

 -Дзе я ўзяла падарункі? Мне іх падарыла Пудзіла Агароднае Аркаша.

 - Знаёмцеся, я запрасіла яго к нам на ўрок.

(Малюнак агароднага пугала вывешваецца на дошку.) 

  •  Ён ахоўвае сад і агарод і ведае шмат усяго пра агародніну і садавіну. Многа цікавага і нам паведаміць.

 Загадкі ад Аркашы:

 - Аркаша мне паведаміў, што нядаўна на яго агарод прыбеглі двое зайцоў і як пачалі хрумкаць каралеву агарода! Ведаеце каго называюць каралевай агарода?

 Стаіць у агародзе ў зялёным халаце,

 А добра прыгледзішся – лата на лаце. (Капуста)

 -Ох і карысная капуста! Колькі ў ёй вітамінаў! Асабліва многа вітаміну С. Капуста ўмацоўвае арганізм, памагае мець здаровыя зубы і косці, добра выглядаць. Больш за ўсё вітамінаў у свежай і квашанай капусце. Ешце яе і будзеце жыць доўга.  Ну, а паколькі цяпер сезон квашання капусты – давайце пакажам, як гэта робяць.

Фізкультхвілінка

Мы капусту рэжам,

Мы капусту солім,

Мы капусту ціснем,

Хай капуста кісне!

Загадка:

 Завітала ў хату пані

 Ды ў жоўтым сарафане.

 Як пачалі распранаць,

 Сталі плакаць, праклінаць. (Цыбуля)

- Сямейству цыбулі больш за 4000 гадоў. Аб ёй нават італьянскі пісьменнік казку напісаў.

- Хто з вас любіць цыбулю? Ну і дарма, што не любіце. У рускай прыказцы гаворыцца “Лук –от семи недуг”. З’ясі палавінку цыбуліны – і не будзеш адчуваць стомленнасці. Праўда, пахнуць ад цябе будзе не вельмі… Але пажуй лісцік свежай пятрушкі і пазбавішся ад непрыемнага паху. Цыбуля – сапраўдная прыродная аптэка. Яна багата вітамінамі, абараняе ад прастуды. А калі цябе ўкусіла аса, пратры гэта месца цыбулінкай - і ад яго не застанецца і сляда.

- Недалёка ад цыбулі расце яе сваяк. Адгадайце, хто гэта?

 У бабулі родны брат

 Ласкавейшы быццам,

 А да слёз давесці рад,

 Так, як і сястрыца.

 Сам сабе наўме панок,

 А прасцей сказаць…(часнок)

  • Як і цыбуля, ён дапаможа вам не хварэць грыпам і заўсёды быць здаровым. Яшчэ ім можна супакоіць зубны боль, калі прыкладваць разрэзаны часнок да рукі ў тым месцы, дзе адчуваецца пульс. Калі зуб забаліць з левага боку, то і прыкладваць трэба да левай рукі. І наадварот. (Настаўнік дэманструе).

- А гэтую агародніну любяць не толькі зайцы.

 Царэўна ў няволі,

 у цёмнай каморы.

 А косы – на сонцы,

 На вольным прасторы. (Морква)

- Яна дапамагае працаваць нашаму страўніку, умацоўвае косці, загойвае раны. У моркве многа караціну –крыніцы вітаміну А,  які паляпшае зрок. Чым ярчэйшы колер у морквы, тым больш карысці для вачэй.

- А зараз разам з Аркашай адправімся ў сад.

Фізкультхвілінка “Цудоўны сад”

 Раз, два, тры, чатыры, пяць,

 Садавіну ўсім збіраць.

 Вось на дрэвах мандарыны,

 Слівы, грушы, апельсіны.

 Ківі, яблыкі, гранат,-

 Ах, які цудоўны сад!

  • Адгадайце загадку:

 Само з кулачок,

 Чырвоны бачок.

 Дакранешся пальцам - гладкае,

 А адкусіш – салодкае. (Яблык)

 - Вы любіце яблыкі? Ешце яблыкі чырвоныя, жоўтыя, салодкія, кіслыя. Яны карысныя для страўніка, зубоў, скуры. Не дарма гавораць: “Яблык на вячэру – і доктар не патрэбен”.

 -А гэта загадка пра што:

 І чырвоныя , і кіслыя –

 На балоце выраслі.(Журавіны)

  •  Гэтая кіслая ягада творыць цуды. У ёй вельмі многа вітаміну С, дзякуючы якому журавіны змагаюцца з інфекцыямі. Яны ўмацоўваюць дзёсны, зубы, сэрца, паляпшаюць апетыт.

  • Дзякуй нашаму Пудзілу! Дзякуючы яму мы даведаліся аб некаторай карыснай агародніне, садавіне і ягадах. Не спяшайцеся ў аптэку – загляніце ў агарод, і заўсёды будзеце здаровамі і поўнымі сіл.

Гульня “Збяры бульбу”. Вучні танцуюць пад фанаграму “Антошка”. На падлозе ляжыць бульба (на 1 менш, чым удзельнікаў). Па заканчэнню музыкі ўсе бяруць па бульбіне. Каму не дасталося – выбывае.

ΙV. Замацаванне новай тэмы

1.Работа ў групах з прадметнымі карцінкамі

Гульня “Збяры агародніну і садавіну ў кошыкі”. (Адна група збірае ў кошык агародніну, другая – садавіну)

2. Работа па падручніку, стар.14-15

 - Якія яшчэ знаёмыя ці незнаёмыя плады вам сустрэліся на старонках падручніка? Дапамажы Нязнайку.

  • Што ж трэба рабіць, каб быць здаровымі?(стар.16)
  • Як правільна ўжываць у ежу агародніну і садавіну?

Гульня “Карысна-некарысна”

V. Рэфлексія. Вынік урока.

1. Работа ў групах. Гульня “Складзі пазлы”(выявы морквы і капусты)

 - Чым карысны морква і капуста?

 - Хто мне адкажа, якую карысць здароўю прыносіць часнок?

 - Што з таго, што вы даведаліся на ўроку, вас здзівіла?

 - Як умацоўваюць здароўе чалавека садавіна, гародніна, фрукты і ягады?

 - А зараз выберыце такія каляровыя алоўкі, якія адпавядаюць вашаму настрою,   і размалюйце Пугала. (На дошку вывешваюцца размаляваныя малюнкі, па выбары колераў алоўкаў, настаўнікам робіцца вынік.)

 

Усім дзецям настаўнік уручае ў падарунак часночныя пацеркі, якія будуць засцерагаць іх у бліжэйшы час ад грыпа.

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.