Новости проекта
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 0 человек

Урок па прадмеце “Чалавек і свет” у 1 класе

Дата: 24 июля 2020 в 15:52

Падрыхтавала: настаўнік пачатковых класаў Козіч Алена Генадзьеўна

Тэма: Змены  ў  жыцці  жывёл  вясной. Прылёт  птушак.

Мэта: 1) Абагульніць і  пашырыць  веды  першакласнікаў  пра       змены  ў  жыцці  птушак  вясной; садзейнічаць усведамленню  таго,што  вясна – вельмі  адказны  перыяд у  жыцці  птушак.

           2)Узбагачаць  слоўнікавы  запас, пашыраць кругагляд вучняў, развіваць лагічнае мысленне.

           3) Выхоўваць    гуманныя  адносіны  да  птушак.

Форма правядзення: завочная экскурсія ў вясновы лес

Абсталяванне: мультымедыйны  экран,слайды,ацэначныя  лінейкі,

  “палоскі  слоў”,прадметныя малюнкі,папяровыя  птушкі

Ход  урока:

I. Арганізацыйны  момант.

- Дзеці, сёння у нас на ўроку госці. Вы рады гасцям? Давайце ўсіх прывітаем і падорым свае ўсмешкі.

Аўтатрэнінг

Я спакойны і сабраны.

Я буду ўважліва слухаць настаўніка.

У мяне ўсё атрымаецца.

II. Актуалізацыя  ведаў  вучняў.

  • Сонца  грэе,прыпякае,

Лёд  на  рэчцы  затрашчаў.

Цёплы  вецер  павявае,

Хмар  даждлівых  нам  прыгнаў.

-Пра  якую  пару  года  гэты  верш?

-Наш  ўрок  таксама  прысвечаны  вясне.Хто  пачынае  вясну?

III. Вывучэнне  новага  матэрыялу.

 -Мы  з  вамі  на  ўроку  будзем  арнітолагамі.Хто  такія?Арнітолаг –вучоны,які  вывучае  жыццё  і  звычкі  птушак.

  -Што  нас  можа  цікавіць?

-Нас  будуць  цікавіць  такія   пытанні:Калі  прылятаюць? Чым  кормяцца? Як  спяваюць? Дзе  будуюць  гнёзды?

-Будзем  назіраць  за  птушкамі,вывучаць  іх  жыццё,заняткі,працаваць  па  падручніку,у  групах,даведаемся  многа  новага  і  цікавага.

-Назіраць за  птушкамі  і  вывучаць іх  лепш  дзе?У класе?   У    падарожжы.

-Сядаем  у  цягнік  і  адпраўляемся

-Вось мы і прыехалі. А як трэба сябе паводзіць у лесе?

- Давайце паслухаем, што адбываецца ў вясновым лесе.

(Уявіце, што мы на ўскрайку леса, непадалёку шуміць хуткая рэчка. А ў лесе птушкі пераліваюцца рознымі галасамі. Давайце паслухаем вясновыя гукі прыроды).

-Дзеці,ці  бачылі  вы  ўжо  пералётных  птушак?Якіх?

 Гульня “Зімуючыя,пералётныя”

-Вясна – звонкая, пявучая, у палях, што  ні  куст,то  свіст  і  шчэбет,а ў  лясах,што ні  галінка,то  песенька.

Гульня “Чый  галасок?” Малайцы,вы  добрыя  арнітолагі!

Самаацэнка. “Чароўныя  лінеечкі”.Крытэрыі ( распазнаванне  птушак).

Работа  па  падручніку.

-Разгледзьце малюнкі. Якія птушкі на іх паказаны?

-Паслухайце  тэкст. Што  новага  вы  даведаліся  пра  гэтых    птушак?

-Якія птушкі прылятаюць першымі? З паяўленнем чаго прылятаюць жаваранкі і шпакі? Што такое  праталіна?

- Чаму белую сітаўку называюць “ледаломкай”?

- Калі прылятаюць ластаўкі?

- Ад чаго залежыць прылёт птушак?

                            Фізхвілінка

               Вясна  па  лесе  хадзіла,

               І  мядзведзя  разбудзіла,

               Прачнуўся  мядзведзь,

               Пацягнуўся  мядзведзь,

               Палез  прэч  з  бярлогі,

               Каб  размяць  свае  ногі,

               Сюды-туды  пахадзіў,

               Галавою  пакруціў,

               Пачаў  лапамі  махаць,

               А  затым  пачаў  скакаць,

               Паскакаў,пахадзіў,

               Галавой  зноў  пакруціў,

               Пачаў  пляскаць  у  ладкі,

               На  тым  скончыў  зарадку!

-Добра  жывецца  птушкам  вясной – нічога  рабіць  не  трэба?Ці  так  гэта?Якія  клопаты  ў  птушак  вясной?

Гнёзды птушак могуць знаходзіцца ў самых разнастайных месцах. Сініцы шукаюць дуплянкі і робяць там свае гнёзды.  Жаваранкі будуюць свае гнёзды  ў полі,  на зямлі. Ластаўка лепіць сваё гняздо з камочкаў вільготнай зямлі, якія склейвае сваёй слюной, пад страхой хат. Вадаплаваючыя птушкі будуюць гнёзды на беразе возера.

-А дзе селяцца шпакі? А хто рыхтуе для іх шпакоўні?

- У пабудаваных гнёздах птушкі адкладваюць яйкі і выводзяць птушанят.

  • Як трэба паступіць, калі знойдзешу лесептушынаегняздо?

(адразу неабходнаадысціадяго. Пры паяўленні чалавека калягнязда

птушкаадлятаеад ягоі не вяртаецца, пакуль чалавек не адыйдзе.)

IV. Замацаванне  вывучанага.

-Падзел  на  групы. Гульня “Пазнай птушку».

У розных вуглах класа размешчаны выявы птушак. Кожная група атрымоўвае картачку са словамі, якія характарызуюць адну з птушак зяўбепрацалюбівы, лясны доктар;

падкідвае, неклапатлівая, кукуе;

   даўганогі, жабы, клякоча).

Вучні задпаведнай прыкметай падыходзяцьда картачкіз назвай птушкі (дзяцел, зязюля, бусел).

Работа ў групах “Хто дзе жыве”. З прапанаваных птушак 1 групе (дзе будзе Даша) неабходна выбраць тых, якія жывуць каля чалавека, 2 групе – тых, якія жывуць у полі і ў лесе, 3 групе – птушак, якія жывуць каля вады.

Узаемаправерка.   Самаацэнка ў групах “Чароўныя лінеечкі”.

V. Падвядзенне  вынікаў  урока.

- З надыходам вясны дзяўчаты і маладыя жанчыны пачыналі спяваць песенькі-вяснянкі, якія заклікалі птушак у родныя мясціны. Гэта свята называлася “Гуканне вясны”, якое пачыналася ў сакавіку і працягвалася аж да 7 красавіка. Гукаць вясну вясну выходзілі на высокае месца, дзе палілі агонь, спявалі загукальныя песні. Каб  вясна  была  сапраўдная,цёплая,спрыяльная   для  нас і прыроды,давайце  дапаможам  птушкам  несці  званочкі  вясны.Заклічка.

- Жавароначкі,прыляціце,

   Вясну  красную  прынясіце,

   Каб  сонейка  засвяціла,

   Снег  белы  растапіла,

   Садочкі  расквяціла.

VI. Рэфлексія.

-Наша падарожжа заканчваецца. У канцы нашага шляху нам сустрэлася адзінокае дрэўца. Давайце развесялім наша дрэўца рознакаляровымі птушкамі. Калі вы лічыце, што наша падарожжа прайшло цікава, вы папоўнілі свае веды пра птушак, прымацуйце чырвоную птушку; калі вы лічыце, што не ўсё атрымалася – сінюю птушку.

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.